2009. szeptember 28., hétfő

Hálás vagyok - simonági módra

Köszönöm, Magdi, hogy felkértél egy táncra! Hálás vagyok érte! Azt gondoltam először, hogy keringőzni márpedig én is tudok, az nem tűnik annyira nehéznek, s azonmód elkezdtem pontokba gyűjtögetni a dolgokat, amiért hálás vagyok. Tegnap este olvastam a bejegyzésed, azóta egyfolytában gyűjtögetek és még a felénél sem tartok. Bevallom, tartok attól, hogy túlszárnyalom az olvasók türelmét a listámmal. Ma reggelre be kellett ismernem, hogy mégsem gyerekjáték a keringőzés. Elolvasván pedig mindazt, amit Ti alkottatok ebben a témában, még nehezebb a feladat, hogy ne szajkózzam az általatok leírtakat.

És mégis, mi egyéb marad, amiért hálásak lehetünk mint a családunk, az otthonunk, az egészségünk, a barátaink, az életkörülményeink, a nyugalmunk? Ezek kétségtelenül a leglényegesebbek, és én hálás vagyok teljes szívemből és lelkemből mindezért.

Nekem azonban még egy kérdés motoszkál ezzel kapcsolatosan a fejemben tegnap este óta: Kinek is vagyok hálás? Mert a hála, valójában elismerés valaki felé valamely teljesítményért, amiből nekünk hasznunk származik. Én ezért az összes égi gondviselőmnek szeretnék hálát mondani azért, hogy a mai napon itt gubbaszhatok a kanapén a laptop-ommal az ölemben az Atlanti óceán partján egy gyönyörű kis házban, s várhatom azt, hogy Sam kettőkör rám telefonáljon a mobilján, hála a mobiltelefonokért, hogy elindult haza az iskolából, és mivel ragyogó, napsütéses új angliai őszi napunk van, ezért hazasétál. Amikor megérkezik, megkérdezi, hogy mit ehet. S mivel növekvő szervezete egyre nagyobb porciókat igényel, én legalább három féle uzsonnaötlettel állok elő, amiből ő hármat választ ki. Hála az elektromos szendvicsgépért, hála az azonnal oldódó kakaóporért, hála a szőlőért, ami valahol délen termett és hála a fuvarozókért, akik a helyünkbe szállították. Aztán 3:16-kor Max robban be a házba. Hála az iskolabuszért! Ő általában elfelejt köszönni, helyette mindjárt vagy öt kérdéssel rohanja le az embert. Van edzésem? Van még időm egy kicsit Club Pingvinezni? Áthívhatom a Paolót játszani? Muszáj rögtön leülnöm házizni? És hála a gabonapelyhekért, mert ő nagyjából mindig ugyanazt eszi uzsonnára. Reggelit. És hála a focilabdáért, aminek olyan varázsereje van, hogy százszor inkább választja mint a gépezést. De hála a gépnek is! Mert kishelyen elfér, nem lesz tőle nagy rendetlenség, ha mégis felmászik rá a gyerek, nem fog nagyot esni, ezért biztonságban tudom egyedül hagyni előtte addig a csemetét, amíg elszaladok bevásárolni. És hála az autómért, ami miatt nem kell buszra várnom és azon cipelnem haza a mázsás szatyrokat, mint szegény mamimnak, akinek számtalanszor kellett a vállát megmaszíroznom a két kiló kenyér és három liter tej miatt. Steve általában este nyolckor érkezik. Ő is éhes először, és hála azért, hogy egyáltalán nem érdekli, hogy mit teszek elé, mert minden ízleni fog neki, és meg is fogja dicsérni, még akkor is, ha a pulykát képtelen vagyok puhára sütni, a rizst pedig az esetek kilencven százalékában túlfőzöm. És hála a jéghokiért, a baseball-ért, az amerikai fociért, a teniszért, és nagyjából minden fajta sportért, ami létezik a földön, mert miután evett és meghallgatta a napi panaszaim, az aggodalmaim és a végén kijelenti egy mondatban, hogy "Everything's gonna be all right.", néz egy kis sportot a tévén. Hála a nyugalmáért, a bizakodásáért, a hűségéért, mert enélkül én már feladtam volna a küzdelmet azért, hogy megőrizzem az ép eszem. Másnap reggel aztán elindulnak mind az iskolába, a munkahelyre és én hálát adok a mosogatógépért, a porszívóért, a tükörtisztítóért, mert ezekkel csupán egy óra alatt, látszatra ugyan, de elfogadható állapotba hozom a házat. Ilyen módon van időm felhívni a mamám otthon, akivel, hála a Jajah internetes telefonos szolgáltatónak, egy teljes órát csacsogunk mindösszesen 2 dollár 30 centért. Aztán leülök a géphez, és hála az internetnek, megnézem, hogy minek örülnek, vagy esetleg min háborognak az én barátnőim az óceán túloldalán. Mit olvasott Magdi? Mi vagy ki volt a múzsája Csillának? Milyen fát varázsolt Éva? Mi lett Matt-tel? Sam focistársával, akinek tegnap megrúgták a felyét meccs közben és a kórházba kellett vinnie a mamájának, de hála a röntgengépnek, mára már tudjuk, hogy minden rendben van vele. Ki viszi ma Max-et edzésre és én kit hozok még rajta kívül haza? Aztán egy óra körül, hála az előre szeletelt barna szendvicskenyérnek, és a konzerv tonhalnak, eszem egy gyors szendvicset és aztán várom, hogy megérkezzen Sam.

Ezen felül hálás vagyok az odaadó orvosokért, nővérekét, a tanárokért, a feltalálókért, felfedezőkért, az önkéntesekért, a békefentartó katonákért, a művészekért, mezőgazdasági, építőipari és minden egyéb fajta fizikai munkásokért, a mérnökökért, a segítőkész szomszédokért és szülőtársakért, hálás vagyok mindenkiért, aki hozzájárul ahhoz, hogy biztonságban hazasétálhassanak a gyekeink az iskolából, hogy békében nőjenek fel, hogy majd családot alapíthassanak és ők is hasznos láncszemei lehessenek ennek a felfoghatatlanul kaotikus, de talán mégsem reménytelen világnak.

8 megjegyzés:

  1. Ági, éppen olyat írtál, amilyet Tőled vártam! Másmilyet és mégis fantasztikusan jót. Olyan igazi simonágisat. Meghökkentőt, finoman ironikusat, magávalragadót és szíventalálót. Állítom, hogy így és ilyet csak Te tudsz. És jött a libabőr! Most meg megy a nagy ölelés.:)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Csilla! Olyan jól esik, hogy értékeled a próbálkozásaim, hogy elfogadod őket olyannak, amilyenek. Néha jók, néha csetlenek-botlanak, de mindig rám találsz bennük. És most a fényképedről! Fantasztikusan jól nézel ki rajta! Van története? Nagyon örülök, hogy változtattál, hogy közelebb kerültél, hogy mosolygósabb lettél, hogy melegebb színek vesznek körül.

    VálaszTörlés
  3. Ági! A te háláidat olvastam most utoljára, és bár Magdit és Csillát is szívből megdicsértem, mert olyan szépen, és olyan hozzám közeliket írtak, most mégis a Te simonágis írásod az, amit leginkább a magaménak érzek. És látom, Csilla már megelőzőtt, de én sem tudok mást mondani, mint Ő, mert pontosan ugyanazok a gondolatok jutottak eszembe, miközben olvastalak.
    Hálás vagyok, hogy a barátnőd lehetek és, hogy általad megismertem két nagyszerű nőt, Csillát és Madgit. :-)

    VálaszTörlés
  4. Ági, ez nagyon tetszett! Főleg, mert igazán eredeti volt, nem sablonos, mint a legtöbb ilyen hálás bejegyzés (az enyémet is beleértve). Ha valaha Oscar vagy egyéb díjat kapsz egy ilyen köszönő-beszéddel szerintem az egész média Veled lenne tele.

    VálaszTörlés
  5. Évi, tényleg nem akarok oda-vissza udvariaskodni, de olyan természetesen hangzik, amit írsz, hogy kénytelen vagyok elhinni. Köszönöm! Nekünk kettőnknek már múltunk van, Évi, és nem is akár milyen a volt főnököm mellett, de annak méginkább örülök, hogy a Metodus után is megtaláltuk a lehetőségét, hogy tudunk egymásról, sőt talán még többet és fontosabb dolgokat mint amire korábban lehetőségünk volt. Én ezért vagyok hálás!

    VálaszTörlés
  6. Magdi, hogy Csilla szavaival éljek, a Te írásaidban és a mostani kommentedben is nagyon élveztem a "finom iróniát", mert tényleg úgy hangzik, mint egy nagy színpadi köszönetnyilvántás, de tudod, egyáltalán nem bánom, mert valójában egy új stílusgyakorlatra ösztönöztél. Nyugodtan tedd meg máskor is, kérlek, épp nem volt inspirációm.

    VálaszTörlés
  7. Ne már, Ági!!! Esküszöm most nem volt semmi irónia a kommentemben. Egy csomó ilyen hálás bejegyzést elolvastam és mind végül is ugyanarról szólt. Ezek után igazán felüdülés volt a tiedet olvasni, hogy tudtál egy új stílussal valami mást adni.

    VálaszTörlés
  8. Magdi, jó volt a kommented. Jól esett, hidd el, legalább annyira, amennyire az én írásom Neked és a legjobbkor jött a felhívásod. Még most is töprengek rajta. Köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés